Centar za tehničku ispravnost vozila
Centar za tehničku ispravnost vozila (TIV) započeo je rad 1985. godine u sklopu naučnoistraživačke jedinice – Instituta MFK. Savet MFK svojom odlukom br 01-137/1 (12. 02. 1986.) formirao je stručnu komisiju sa stalnim, povremenim članovima i listom eksperata koji se angažuju po potrebi. Od 1988. godina Centar radi u okviru Katedre za Motorna vozila i motore i stručne komisije su sastavljene od članova Katedre.
Delatnost Centra je, do 12. Februara 2013. godine, bila utvrđena REŠENJEM O OVLAŠĆENJU ZA ISPITIVANJE VOZILA NA MOTORNI POGON I PRIKLJUČNIH VOZILA KOJA SE SERIJSKI ILI POJEDINAČNO PROIZVODE I PREPRAVLJAJU koje je doneo Republički sekretarijat za unutrašnje poslove, u saglasnosti sa Republičkim komitetom za saobraćaj i veze i Republičkim komitetom za robni promet i usluge a na osnovu člana 130. stav 1. Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima (“Službeni glasnik SR Srbije” br. 53/82 i 15/84) i objavio u Službenom glasniku SR Srbije br. 24/85 od 6.07.1985. godine. Pomenuto rešenje je 12 maja 2005. zamenjeno novim Rešenjem kojim je Centar bio ovlašćen da nakon kontrolisanja i ispitivanja tih vozila izdaje Uverenja, Potvrde i Sertifikate.
- Ispitivanje kompletiranog vozila;
- Ispitivanje prepravljenog vozila:
- - Promena tipa ili varijante vozila,
- Promena vrste vozila,
- Ugradnja pogonskog agregata (motora),
- Ugradnja uređaja i opreme za pogon vozila na alternativna goriva (tečni naftni gas-TNG, komprimovani prirodni gas-KPG),
- Ugradnja uređaja za spajanje vučnog i priključnog vozila,
- Ugradnja uređaja (komandi) za upravljanje vozilom lica sa invaliditetom,
- Ugradnja pomoćnih uređaja za obuku vozača,
- Zamena komande uređaja za upravljanje i drugih komandi direktno vezanih za proces upravljanja vozilo sa desne na levu stranu vozila,
- Ugradnja zaštitne kabine ili rama na traktoru,
- Ispitivanje vozila za koja nisu poznati ili su pogrešno uneti tehnički podaci u saobraćajnoj dozvoli,
- Ispitivanje revitalizovanih vozila, i
- Ispitivanje naknadno ugrađenih uređaja na vozilu.
Uslovi pod kojima Centar za TIV vrši usluge ispitivanja- kontrolisanje kvaliteta usaglašenosti vozila sa standardima i zakonskim normativima su:
1. Uslovi za ispitivanje pojedinačno ili serijski proizvedenih ili prepravljenih drumskih vozila;
2. Uslovi za kontrolisanje motornih i priključnih vozila koja se uvoze kao upotrebljavana;
3. Pravno obavezujući dokument o uslovima kontrolisanja i postupanja sa poverljivim informacijama.
Osim toga, na adresi (http://www.abs.gov.rs/odeljenje-za-ispitivanje-vozila) Agencije za Bezbednost saobraćaja (ABS) Republike Srbije nalaze se sve informacije za podnošenje zahteva za ispitivanje/kontrolisanje i o taksama koje korisnik treba da uplati na račun ABS.
1. Obim akreditacije Centra za TIV;
2. Sertifikat o akreditaciji.
SARADNICI CENTRA
Agencija za bezbednost saobraćaja, nakon izvršenog uvida u ispunjenost uslova člana 3. tačka 6. Pravilnika o ispitivanju vozila, a koji se odnosi na uslove za kadrove ovlašćenog pravnog lica, verifikovala sledeće saradnike Centra za TIV:
1. Prof. dr Radivoje Pešić, -upravnik Centra,
2. Prof. dr Božidar Krstić,
3. Prof. dr Jovanka Lukić,
4. Docent dr Jasna Glišović,
5. Docent dr Danijela Miloradović,
6. Docent dr Dragan Taranović
7. Docent dr Aleksandar Davinić
8. Saradnik mr Saša Milojević
9. Docent dr Nenad Miloradović
10. Docent dr Ivan Miletić
11. Asistent Nadica Stojanović master inženjer mašinstva
12. Asistent Ivan Grujić inženjer mašinstva
13. Sekretar Jelena Damnjanović, tehničar
RADNO VREME
Radno vreme centra je od 08:00 do 14:00.
Tel. / faks (034) 336 005
Telefaks: (034) 333 192
E-mail: Ova adresa el. pošte zaštićena je od spam napada, treba omogućiti JavaSkript da biste je videli
FOTOGRAFIJE NEKIH ISPITANIH VOZILA
Upravnik Centra: dr Radivoje Pešić, redovni profesor
Centar za tehničku ispravnost vozila (TIV) započeo je rad 1985. godine u sklopu naučnoistraživačke jedinice – Instituta MFK. Savet MFK svojom odlukom br 01-137/1 (12. 02. 1986.) formirao je stručnu komisiju sa stalnim, povremenim članovima i listom eksperata koji se angažuju po potrebi. Od 1988. godina Centar radi u okviru Katedre za Motorna vozila i motore i stručne komisije su sastavljene od članova Katedre.
Delatnost Centra je, do 12. Februara 2013. godine, bila utvrđena REŠENJEM O OVLAŠĆENJU ZA ISPITIVANJE VOZILA NA MOTORNI POGON I PRIKLJUČNIH VOZILA KOJA SE SERIJSKI ILI POJEDINAČNO PROIZVODE I PREPRAVLJAJU koje je doneo Republički sekretarijat za unutrašnje poslove, u saglasnosti sa Republičkim komitetom za saobraćaj i veze i Republičkim komitetom za robni promet i usluge a na osnovu člana 130. stav 1. Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima (“Službeni glasnik SR Srbije” br. 53/82 i 15/84) i objavio u Službenom glasniku SR Srbije br. 24/85 od 6.07.1985. godine. Pomenuto rešenje je 12 maja 2005. zamenjeno novim Rešenjem kojim je Centar bio ovlašćen da nakon kontrolisanja i ispitivanja tih vozila izdaje Uverenja, Potvrde i Sertifikate. Po ovom Rešenju Centar za TIV i dalje vrši
- Kontrolisanje prilagođenosti vozila za prevoz opasnog tereta u drumskom saobraćaju (ADR) u skladu sa: Zakonom o transportu opasnog tereta, Pravilnikom o načinu prevoza opasnih materija u drumskom saobraćaju, Evropskom konvencijom o međunarodnom transportu opasnog tereta u drumskom saobraćaju (ADR Annex B – Deo 9: Zahtevi koji se odnose na proizvodnju i odobravanja vozila).
Rešenjem broj 221-335-00-02194/2013-05 od 25. Februara 2013. Agencija za bezbednost saobraćaja, nakon izvršenog uvida u ispunjenost uslova, ovlastila je Centar za TIV Fakulteta inženjerskih nauka Univerziteta u Kragujevcu da vrši ispitivanja motornih i priključnih vozila, merenja i izdavanje potvrda o ispravnosti uređaja i opreme za pogon vozila na tečni naftni gas u skladu sa zakonom. Po ovom Rešenju Centar za TIV , u skladu sa Pravilnikom o ispitivanju vozila, vrši:
- Kontrolisanje ispunjenosti propisanih uslova za motorna i priključna vozila koja se pojedinačno proizvode ili prepravljaju, odnosno za njihove uređaje, sklopove i opremu u skladu sa: Zakonom o bezbednosti saobraćaja na putevima i Pravilnikom o podeli motornih i priključnih vozila i tehničkim uslovima za vozila u saobraćaju na putevima.
Normal 0 false false false EN-US X-NONE X-NONE /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt; mso-para-margin:0in; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}